Älskade vän ♥

Älskade vän, jag önskar att du fanns kvar här på jorden så jag kunde förklara för dig om, och om igen hur mycket jag älskar dig. Du har alltid haft en enormt stor plats i mitt hjärta och det kommer du alltid ha. Du har lärt mig så otroligt mycket och det kommer vara svårt, men jag har bestämt mig för att verkligen försöka ta mig igenom detta på ett bra sätt, för jag vet att det är precis det du skulle velat. Ingen häst kommer någonsin kunna få en lika stor plats i mitt hjärta som du har. Det svider som ett öppet sår. För mig är du så mycket mer än ”bara en häst”. Du är en bästavän, en som alltid funnits där om jag behöver gråta eller vill prata av mig någonstans där jag vet att jag får kloka svar. Du var en levande ängel, du var ängeln i stallet. Nu har änglarna tagit tillbaka dig dit du kom ifrån. Jag kommer ihåg alla gånger då jag blev arg på dig för att du bara sprang och inte lyssnade men jag kommer också ihåg hur stolt jag blev de gångerna när du lyssnade som en ängel och gjorde allt jag bad dig om. Jag kommer ihåg hur ledsen jag blev när du sprang ifrån mig i hagen och inte ville komma in men jag kommer också ihåg hur glad jag blev när du kom travande mot mig i hagen och ville komma in. Jag kommer ihåg när jag fick dig att gå på tygeln hur stolt jag var över både dig och mig. Vi har haft så mycket tid tillsammans och jag fruktade dagen då jag skulle få höra orden ”Felicia finns inte kvar längre” den dagen blev den 10 mars, år 2012. Tårarna tränger fram när jag skriver det här. Jag kommer att leva för dig min älskade vän. Jag ska göra allt för att du ska bli glad. Varje gång jag går igenom något tungt kommer jag tänka ”hur skulle Felicia ha gjort?” Antagligen hade du bett om en morot och sen släppt det. Det var det som var så skönt med dig, att du för det mesta alltid var glad, hjälpsam och helt fantastisk. Självklart hade du dagar precis som alla andra då du var mindre pigg och helst bara ville gå i hagen för dig själv och mumsa på ditt hö. Antagligen fick du inte det utan att Sally eller någon annan liten buse ville gosa med dig men du gillade de ändå innerst inne. Du var den som alla gnäggade efter när du inte var där du är den som alla kommer sakna. Jag skriver detta rakt från hjärtat. Nu har du tid att andas ut, att ladda upp igen och leva som aldrig förr. Världen är inte lika vacker nu som den var då du fanns.  Jag vet att Carina, Matilda, Malin, alla ridskoletjejer och alla andra runt dig kommer sakna dig otroligt mycket och vi älskar dig så mycket att det gör ont. Från och med nu kommer jag att leva för dig Felicia. Jag kommer aldrig sluta tro på dig, du kan klara allt du vill. Det kommer alltid att vara du och jag mot världen. Jag älskar dig av hela mitt hjärta.

Nu är det din tur att uppleva det vackra ljuset. Lämna den tunga kroppen kvar här på jorden. Låta själen fara vidare, mot det okända men ändå det trygga. Hälsa på alla nära vänner, som en gång lämnade dig. För varje tår som faller, finns du i mina tankar. Du kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta. Spring så mycket du bara kan och lev så som du alltid har velat, gör allt du aldrig hann. Ät inte upp all klöver, glöm inte att spara lite åt oss, tills vi möts igen. Vila i frid älskade Felicia. ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0